Fritids v14

I måndags fortsatte vi kolla på Tillbaka till vintergatan, och i tisdags hade vi drop-in fika. Det var trevligt med alla föräldrar som kom och fikade med sina barn, kollade på lokalerna och det barnen gjort.

På onsdagen började vi göra tittskåp som eleverna målat mörkblå eller svarta inuti. En annan dag ska de göra planeter och annan rekvisita till dessa.

Det blir mycket skapande i detta temat, så vi har även hunnit med att göra flygande tefat. Eleverna var mycket kreativa och tefaten blev fina.

Idag kunde man baka telluskakor, alltså kakor som såg ut som jordklotet. 3 barn var med och gjorde mördeg i 2 olika färger som de sedan lade ihop, som de bjöd på under mellanmålet. De blev fina och goda.

Utanför de styrda aktiviteterna är barnen också väldigt kreativa och påhittiga. Några gjorde kycklingar och Ukrainas flagga av plus-plus.

Nästa vecka är det påsklov, och vi hoppas på lite bättre väder än senaste dagarna.
Trevlig helg, önskar fritids!