1:ans veckobrev v.13

I måndags tittade vi på en film om det var i Liatorp förr i tiden, hur det såg ut och vad som fanns i samhället då. Därefter gjorde eleverna ett venn-diagram där de jämförde då och nu. Vi upptäckte att det fanns mycket mer affärer bland annat i Liatorp förr.

På idrotten denna vecka hade de Danstagen som uppvärmning, sen en ny lek som hette Håll igång och de avslutade med Killerboll.

Vi har börjat prata om våren, hur den känns/låter/ser ut. Vi började med att prata om dessa saker i grupper, de fyllde i ett Y-kort och sedan berättade de för varandra. Vi avslutade lektionen med att se en film om våren.

I torsdags började vi på att prata lite om programmering. De fick fundera lite på vad som är programmerat och de ska få testa att programmera mig till att bre en smörgås. Vi kommer fortsätta med programmering under några veckor framöver.

I matte har vi hunnit börja lite smått med att subtrahera ental från ett tvåsiffrigt tal. Idag fick de även göra ett litet matte-test för att se vad som vi behöver träna mer på.

Nilo hade haft en riktigt mysig helg med Dino där de bland annat hade spelat fotboll och myst i solen. Idag åker Dino hem med Samuel.

Idag lurade klassen mig ordentligt eftersom det är 1 april. Låt gärna era barn berätta vad de hittade på. Här kommer lite bilder från buset.

Eleverna har fyllt i sin tid för utvecklingssamtal på sin lapp så glöm inte att påminna dem av visa er den.

v.14

Mån: