Fritids v12

Vi började veckan med att uppmärksamma ”Rocka sockorna”. Vi pratade om att man ska respektera att alla är olika och att olika är bra! Eleverna fick måla sockor i olika färger.

I tisdags var det några elever som deltog i en Kahoot som handlade om känslor. Kahoot är en form av tipsrunda på Ipaden där eleverna tävlade i lag. Man ser direkt på tavlan om de svarat rätt och vilket lag som leder. Eleverna tycker verkligen att detta är kul!!

På onsdagen tog vi oss en tur till Boklikden i det underbara vädret. Där blev det lek på lekplatsen och även lite fotboll.

Att tillverka ett memory om känslor, samt att prata om vilka namn olika känslor kan ha stod på agendan i torsdags. Detta nappade ett gäng med tjejer på. Det blev fina spel och det var roligt att sedan få testa att spela med dem.

Idag har vi spelat kubb ute på skolgården.

Vid tre tillfällen varje vecka har klass F och 1 SOL (skapande och lek) tillsammans. Det är vi fritidspersonal som ansvarar för de lektionerna. Den här veckan har vi bla lekt ”Hela havet stomar” och ”Dunkgömme”, samt gjort sugrörsmålningar.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!