Fritids v10

I vanlig ordning blev det röstning till mello i måndags. Den här gången gick Lillasyster, Liamo, Niello & Lisa Ajax och Malou Pryz vidare. Så nu är finalomgångens startlista för Liatorps fritids klar. Vi ser fram emot att rösta på måndag!! Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas intressen.

I tisdags pärlade några barn emojis med känslorna vi jobbar med. Det var en mysig stund och emojisarna fick glada munnar. Ur läroplanen: Skapa i olika material. På onsdagen visade vi filmen Insidan ut, som handlar om olika känslor, tex glädje, rädsla, ilska, avsky och vemod. Det var många barn som ville titta på den och de var också med och samtalade och reflekterade om vad som hände under filmens gång. Alla tyckte den var jättebra och spännande. Ur läroplanen: Samtala och lyssna, samt framföra sina egna tankar och åsikter.

Igår fick några barn chansen att spela ett känslo-spel tillsammans med en pedagog. De fick även utvärdera spelet efteråt och sa då såhär: ”Det var skönt att få berätta om sina känslor när man inte var så många och det är inte så viktigt att vinna i det här spelet.” Ur läroplanen: Ge eleverna förutsättningar att kunna tänka och kommunicera i olika sammanhang.

Idag har vi lekt danstagen ute i solskenet. Barnen fick först rösta om vilken lek de skulle leka. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att uppleva rörelseglädje.

Nu önskar vi er alla en trevlig helg!! // Jannice, Johan, Maria, Pernilla och Matilda