Fritids v 48

Vilken härlig vecka vi har haft, med start på det nya temat om traditioner. Vi började med att barnen fick lämna förslag på vad de ville göra de sista veckorna innan jullovet. Det kom många bra förslag som tex baka pepparkakor, julpyssla, göra julgodis, lyssna på julmusik, leka jullekar och gå tomterunda. Vi påbörjade även ett gemensamt pyssel med att färglägga en stor julgran. Ur läroplanen: ge eleverna möjlighet att samarbeta, kommunicera och utveckla goda kamratrelationer.

I tisdags kunde man få spela julbingo om man ville och det var ett litet gäng som nappade på det. Ur läroplanen: ge eleverna möjlighet att använda matematik.

På onsdagseftermiddagen pärlades det många fina snöflingor och igår blev det dansstopp till jullåtar, vilket var mycket populärt! Vi avslutade veckan med att baka pepparkakor.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!