Fritids v 47

Den här veckan har vi avslutat vårt arbete om länder. Vi har tittat på filmer om barn i andra länder medan vi ätit mellanmål. Det har varit mycket populärt och vi har lärt oss en hel del!

I måndags pärlade vi pärlplattor på djur från olika länder och i tisdags blev det en lek som heter ”Hur mycket är klockan farbror Lejon”. Den leken kommer från Afrika och var rolig att leka. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas intressen. Delta i lekar av olika slag”

I onsdags bakades det scones som ursprungligen kommer från England. Det var kul att baka och smaskigt att äta! Ur läroplanen: Använda matematik som redskap för att beskriva vardagliga händelser.

Trots att regnet stod som spön i backen letade barnen efter flaggor på skolgården under torsdagseftermiddagen. Belöningen blev en medalj att hänga om halsen! Ur läroplanen: Erbjuda eleverna en meningsfull fritid.

Idag har det blivit lite adventspyssel. Det var flest killar som var sugna på att pyssla idag! Ur läroplanen: Ge möjlighet att utveckla kreativitet.

På SOL-tiden den här veckan har det blivit både lekar och bygge med magneter.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!