1:ans veckobrev v.47

I måndags började vi på ett nytt tema som handlar om vatten. Vi började med att göra ett VÖL-schema, där eleverna fick skriva vad de Vet och Önskar veta om vatten. Efter temat kommer de att fylla i Lärt mig delen. Vi tittade även på en film om hur viktigt vattnet är för oss. I torsdags tittade vi på en film om vattnets olika former och lärde oss om vattenmolekylen.

På tekniken har vi pratat lite om vad teknik är. Vi tittade på Mitt liv som grej som handlar om olika tekniksaker,  hur de uppfanns och hur de utvecklats över tid. Detta avsnittet handlade om glasögonen.

I matte har vi fortsatt med geometriska former. Vi har tränat på att se och göra mönster och beskriva former.

Idag hade vi en mysig dag med en väldigt lugn morgon. Vi pratade sedan om advent och vi hade adventssamling tillsammans hela skolan.

v.48

Mån: