Fritids v43

I måndags var ca 5 barn med och lekte gömma nyckel. Alla fick turas om att gömma nyckeln 2 gånger.

På tisdagen hade vi tipsrunda som handlade om det vi lärt oss om barnkonventionen. Barnen var duktiga och kom ihåg mycket. Utslagsfrågan var att gissa hur många glasstenar det var i en burk, vilket var ganska svårt, det var både höga och låga gissningar. 661 stenar var det, och närmsta gissningen var 1000.

Vi har varit i Lilla skogen och byggt kojor och täljt. Det var roligt.
Förutom lilla skogen kunde man välja på att måla med fötterna. Man började med en bild där man höll penseln med foten, och sen kunde man få måla på sin fot och trycka på ett papper om man ville.

Igår kunde man göra halloweenpyssel, och det var riktigt populärt. 18 barn ville pyssla spöken, pumpor, zombies osv av toarullar, eller vimplar av papper. Det blev väldigt fint!

Idag har många letat efter bilder ute från barnkonventionen, på dessa bilder fanns det bokstäver som bildade ordet ”diplom”. Detta fick man sedan som pris!

Nästa vecka är det höstlov, kom ihåg att meddela om ert barn skulle få ändrade tider eller blir lediga.

Trevlig helg, hälsningar fritids!