F-klassens veckobrev v: 41

Nu har jag börjat med utvecklingssamtalen, tack för att ni var så snabba på att lämna in lappen så vi kunde sätta igång så fort.

Veckans bokstav har varit Nn och som läxa hade eleverna med sig bl.a. nyckel, nurf-gun, Nora och Noel och ninja dress. Svaret på ledtråden var nyckelpiga vilket flera elever hade klurat ut. Eleverna fick även göra nyckelpigor som bokstavspyssel. Nästa veckas bokstav är Ii och ledtråden till veckans grej är: Coolt hotell.

På matten har vi jobbat med hur man kan dela upp talet 5 på olika vis, t.ex. 4 + 1, 5 + 0, 2+3 och hur vi lättast ser grupper om 5, på rad eller i hög. Nästa vecka ska vi lägga fem som staket.

I går gjorde vi kartläggningen på Bornholm. Eleverna fick rimma, ta ut ljud ur ord, första ljudet i ord, vilket ord är längst och skriva korta ord med bokstäver. Vi kommer göra samma test i maj och se hur eleverna har utvecklats.

På idrottslektionen i tisdags lekte vi lilla nätet, sol, vind, vatten och som avslut gjorde vi robotarna med ärtpåsar på huvudet för att träna på att anpassa sin rörelse till aktiviteten.

På onsdag nästa vecka är det dags för klassfoto hos Clara Lideberg. Vi kommer att fotograferas vid 9-tiden.

V: 42

Måndag:

Tisdag: Idrott

Onsdag: Fotografering

Torsdag: Bokstavsläxa

Fredag: Veckans grej; Coolt hotell

Trevlig helg!!

Tesan & Matilda

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.