Fritids v40

Denna veckan har vi startat upp med nya temat: Barnkonventionen.
Vi började med att titta på en kort film under mellanmålet, som handlade om vad Barnkonventionen är för något. Sen klippte några barn ut ballonger med de olika artiklarna som är med efter det.

En liten grupp har målat målarbilder i temat och hade lite samtal om vad det de målade handlade om.

I onsdags lekte några barn dunkgömme med vuxen. Det var roligt, och de flesta hann både med att räkna och gömma sig.

Igår var barnen trötta efter utflykten till Wanås, så det blev lugna samarbetslekar. Två ballonglekar där man i den ena skulle klämma sönder en ballong tillsammans i par, detta skulle man göra med kroppen men fick inte använda händerna. I den andra skulle man passa en ballong mellan alla och säga namnet på den man passade till.

Idag har man fått göra fönstermålning. Dessa har vi tyvärr ingen bild på än då de inte torkat riktigt, men antingen kommer det bilder nästa vecka, eller så får man kolla på fönsterna ut mot parkeringen på fritids när man hämtar/lämnar sitt barn.

Trevlig helg, hälsningar fritids!