1:ans veckobrev v.40

Vilken härlig dag vi hade på Wanås konstpark igår. Vi hade tur med vädret och fick uppleva många fina konstverk i fin natur. Vi började dagen med en workshop där eleverna i grupper fick skapa sina egna konstverk med hjälp av olika material. De samarbetade bra och byggde väldigt fina skapelser.

Efter vi hade ätit lunch utomhus så gick vi tillsammans med vår guide, Nellie, ut i parken för att titta på konstverk. Nellie hade valt ut ett antal som vi skulle få se men med så många som ca 65 verk i parken så hann vi med långt ifrån alla.

I måndags var Sara, kuratorn, inne i klassen och höll i en lektion som handlade om känslor. Vi pratade om att vara arg, ledsen och glad. Hon kommer på måndag igen och fortsätter med detta arbete.

I tisdags fick vi brev från Dino. Han ville ha hjälp med att läsa svaret på sitt Corona-test och berätta det för honom i ett brev. Han ville också ha förslag på vad han kan göra nu när han är sjuk för det börjar bli lite tråkigt för honom.

Denna vecka har vi startat med ett nytt tema som handlar om våra årstider. Vi började med att göra karusellen, som innebär att eleverna i par ska gå runt och skriva ner saker som hör till de olika årstiderna. Detta kommer vi att göra igen sedan när gjort klart temat för att se vad vi lärt oss. Idag har vi varit ute och plockat svamp som vi sedan fotade när vi kom tillbaka. Vi kommer nästa vecka försöka ta reda på vad det är för sorters svamp. När vi ändå var ute och gick så passade vi på att stanna på lekplatsen för fruktstund och lek.

v.41

Mån: