Fritids v. 39

Det här var sista veckan på temat ”Rörelse och hälsa”. Vi hade några planerade utomhusaktiviteter som blev svåra att genomföra pga kraftigt regn, men vi har ändå hittat på en hel del roliga saker den här veckan. Vi började med att vara i Lilla skogen och leka, samtidigt som några andra valde att hoppa hopprep. Båda aktiviteterna var uppskattade och barnen hade en rolig stund. I torsdags visades en film som lockade många tittare, tyvärr hann de inte se slutet så vi får fortsätta att titta nästa vecka. Idag har vi haft armbrytar-tävling. Det var väldigt spännande och barnen kämpade så de fick ont både här och där!

Nästa vecka börjar ett nytt tema ”Barnkonventionen”. Då ska vi titta på lite filmer och fördjupa oss i barnens rättigheter.

Trevlig helg önskar vi på fritids!