Fritids v 37

Veckan började med en studiedag. Då fick de som ville ha en cykel med sig och många hade nappat på det. Vi påbörjade även ett kojbygge i skogen och vill tacka för skänkta brädor och spikar! Till mellanmål blev det äppelpaj som några barn hade bakat.

I tisdags kunde man få testa kompismassage. Det blev en liten skara på tre barn, men de fick en väldigt lugn och mysig stund. De tyckte det bästa var att bli masserad med händerna men piggbollarna var också sköna.

Efter önskemål blev det en eftermiddag med Wii och Just dance i onsdags. Det dansades friskt i flera timmar. Barnen älskar att både dansa och hejja på sina kompisar.

Eftersom temat heter ”Rörelse och hälsa”, visade vi en film som handlade om Daniel Tiger och hälsosam mat i tisdags. Det var flera barn som vill titta på den och även göra en liten rörelseövning efteråt.

Veckan avslutades med ett eftermiddagsdisco!

Trevlig helg önskar vi på fritids!!