Fritids v 34

Den är veckan har vi kommit igång med lite fler aktiviteter. Temat för augusti månad har varit att lära känna varandra och bli en fin fritidsgrupp.

I tisdags var det fotbollsmatch och barnen kämpade på riktigt bra!

I onsdags kunde man välja att måla med vattenfärg. Det var några stycken som nappade på det.

Igår lekte vi ”Hela familjen går på cirkus”. Det var en ny lek för några av barnen och de vill gärna att vi leker den igen. Idag har vi bakat kakor!

Vi vill gärna att ni lägger in olika tider för morgonfritids och eftermiddagsfritids i IST. Så om ert barn är på fritids 7.15-17.15 skriver ni först 7.15-8.00 och sedan tex 14.00-17.15. Är barnen lediga från fritids, men är i skolan, behöver ni inte lägga in någon tid alls. Däremot skriver ni tex 7.00-15.00 på loven.

Nästa vecka kommer vi att börja ett nytt tema som ska handla om ”Hälsa och rörelse”.

Trevlig helg!!