3:ans veckobrev v 34

Hej denna veckan har varit kul därför att vi har haft slöjd och jympa och skrivit om nyckeln.

Den roligaste lektionen var engelska med maja och läsläxa.

Vi har jobbat med samhället det var roligt.

Vi har lärt os om samhället det var kul.

Husana och Ludvig

————————————————————-

Denna veckan har vi jobbat på med lite olika saker. På bilden har vi gjort ballonger för att visa att vi är på väg uppåt i vår utveckling – Nu lyfter vi!

På matematiken har vi jobbat klart med kapitlet om programmering och denna vecka handlade det bland annat om att upptäcka fel i en kod och att visa olika koder för att komma till samma plats.

På SO har vi fortsatt jobba med samhället. Vi har pratat om olika yrken och arbetsplatser. Eleverna har fått funderna kring vilka yrken som känns roligast, mest spännande och viktigast. Vi har också tittat på viktiga samhällsfunktioner och eleverna fick sen rangordna och motivera sina val. Sen har vi jämför Liatorp med större samhällen för att upptäcka likheter och skillnader, vad finns på andra ställen som inte finns här?

På syslöjden har eleverna börjat sy varsitt örngott och på träslöjden har de påbörjat ramar.

Vi har också börjat med en del av skolverkets bedömningsstöd, både i matte och svenska. Det använder jag sedan för att planera undervisningen så att vi jobbar med rätt saker.

Vecka 35

Måndag: Ledtråd till veckans grej – Osänkbart som sjönk

Tisdag: Idrott inne (ombyte och dusch)

Onsdag: Läsläxa – ta med boken och läskortet