F-klassens veckobrev v33

Första veckan i F-klassen avklarad! Det har jobbats på flitigt och det här med skolan verkar barnen redan ha kommit in i bra. Tesan har ju tyvärr inte varit här denna veckan, utan det har varit Matilda och Jannice som har haft mest ansvar för klassen.

Veckan började vi med att göra namnskyltar till lådorna i klassrummet och platserna i hallen. De har fått göra ett självporträtt och rita vad de är bra på, och något som är deras favorit, kunde både vara en sak, maträtt, djur eller annat.

Lite skapande och träna på att klippa har vi gjort. På skapande gjorde vi glassar, och när vi tränade på att klippa fick eleverna välja ett djur att klippa ut och klistra på färgat papper. Just dance var populärt som rörelsepaus. De var duktiga på att följa rörelserna och hade väldigt roligt tillsammans.

Eleverna har fått en ABC-bok, där de kommer att jobba med alla bokstäverna i alfabetet. De första sidorna är med lite blandat, bland det rim, som vi också har jobbat med genom en Rimlåda med bilder på saker som rimmar. Lite musik har vi haft, och lekt lekar utomhus har vi hunnit med.

På tisdag är det idrott, då behöver barnen ha med ombyte och handduk.

Trevlig helg!