3:ans veckobrev v 33

Denna veckan har varit bra därför att man fick träffa sina kompisar.

Att börja 3an känns bra.

Det var kul att ha faddergrupp.

På rasterna har vi spelat fotboll och varit på stongarna.

Vi har gjort Namnskyltar.

Från Joel och Molly

I år får jag lite hjälp av eleverna att skriva veckobrevet. Hjälparna får skriva lite om veckan på bloggen och de andra skriver i sin tankebok.

Nu är det så roligt att skolan börjat igen och jag är så glad över att få följa era barn sista året på Liatorps skola.

Det har varit en vecka fylld av aktiviteter. Vi har fixat en del i klassrummet så som namnskyltar, bokmärken och förbereda pärmen, men vi har också kommit igång och startat upp en del arbeten.

På matten har vi arbetat med programmering och på SO har vi pratat mycket om vad vi ska tänka på i klassrummet för att alla ska ha det bra. Vi har också börjat med hösten första arbetsområde som kommer handla om vårt samhälle.

Idag avslutade vi med att träffa årskurs 1. Vi kommer träffa dem ett par gånger under hösten för att göra olika aktiviteter tillsammans. Vi kallar det för faddergrupp.

Det är några ändringar jämfört med tidigare år. Eleverna går längre på onsdagar och slutar 14.20. På onsdag eftermiddagarna kommer de ha musik med Jannice. Därefter blir det  engelska och läsläxa med Maja som är lärare i årskurs 2.

Eleverna har också idrott två gånger i veckan, tisdagar och torsdagar. På torsdagar har eleverna idrott och slöjd tillsammans med 3:orna på Diö skola. Det blir ett jättebra tillfälle att lära känna blivande klasskamrater.

Har ni några funderingar, både stort och smått, så bara hör av er till mig. Antingen på min mail betty.johansson@almhult.se eller om ni ringer till skolan.

Tack för hjälpen med bänkpappret. Eleverna är så nöjda. Det går jättebra att skicka med presentpapper nästa vecka också.

v. 34

Måndag: Veckans grej –  trumpetande djur

Tisdag: Idrott inne (ombyte och dusch)

Onsdag: Läsläxa – ta med boken och läskortet