F Klass V22

Eleverna har fått göra ett litet test utifrån Bornholmsmodellen där man kartlägger deras utveckling under läsåret och ser vad de ska utveckla vidare i 1:an. Det innehåller rim, begynnelse ljud, bokstavsljud, långa-korta ord och stava till enkla ord. Vi har även fortsatt arbetet med att få uppgifter färdiga denna veckan, blandat med lite spel och roliga utmaningar i de ämnen som vi har haft under läsåret. Eleverna har lyssnat på fakta om en bil och sammanfattat det till en egen faktatext som de även ritat till.

Svaret på läsårets sista veckans grej var nationaldagen. Eleverna skrev fakta både på sin ipad och på ett arbetsblad.

På veckans pyssel skapade eleverna blommor som ska användas till skolavslutningsdagen. Så fina de blev med lite glitter på.

V. 23

Ti: Idrott utomhus. Bra kläder att röra sig i behövs till detta.

Ons: Friluftsdag. Ta på bra kläder för utevistelse och en vattenflaska. Man får även ta med en liten fika denna dag.

Under veckan kommer eleverna att ta med saker hem, så skicka med en bra (stor) kasse/väska som de kan bära i.

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.