1:ans veckobrev v: 22

Här kommer läsårets och mitt sista riktiga veckobrev till klass 1. Veckorna har gått lite väl fort och jag är otroligt glad att jag har fått ha era (och lite mina) fina barn.

I veckan har vi mest avslutat och gjort färdigt uppgifter. De flesta elever har hunnit med att göra ut sina matteböcker och det sista kapitlet med diagram och tabeller var ganska lätt. De elever som har lite kvar att göra hinner förhoppningsvis med det nästa vecka.

På No:n har vi avslutat vårt arbete om kost och hälsa. Denna vecka har vi jobbat med sömn och hygien. Vi har pratat om hur viktigt det är att sova minst 10 timmar per natt och att kroppen och knoppen måste återhämta och ”laga” sig på natten. Vi har också lärt oss var på kroppen vi svettas mest och att det är viktigt att duscha och borsta tänderna.

I går hade vi terminens sista läsläxa. Alla elever har utvecklats något enormt under detta år och de läser fantastiskt bra. Jag hoppas och önskar att ni lånar böcker till era barn som de kan läsa under sommarlovet. Jag har varit med om elever som inte läser under ett så långt lov som sommarlovet tappar sin läsning och får det tufft när de kommer tillbaka till skolan efter lovet. Jag skickar hem lite information i dag från biblioteket om hur ni kan tillsammans med era barn låna sommarlovsböcker.

På bildlektionen med Jannice har eleverna tryckt blommor med toarullar. De pryder klassrummet till torsdag då det är dags att plocka ner allt.

Idag har vi gjort en Kahoot på några utav ”Veckan grej” som vi har gjort under läsåret. Så kul att flera utav eleverna kom ihåg så mycket utav det vi gjort.

På måndag vill jag att eleverna har med sig en större påse där det ska få plats allt de har gjort under läsåret. Påsen kommer med hem på torsdag. De elever som inte ska var på Fritids under lovet ska även ta med sig alla sina kläder hem som de har på sin plats i kapprummet och i sin extrakläderslåda. Tänk på att de kanske behöver hjälp att bära hem sakerna från skolan.

Måndag: Ta med en större påse.

Tisdag: Idrott på Bokliden

Onsdag: Friluftsdag på Bokliden se separat inlägg.

Torsdag: Ta hem alla saker

Fredag: Skolavslutning (se separat inlägg)

Hoppas ni får en fin helg!

// Tesan

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.