Fritids v 21

Den här veckan har vi erbjudit lite olika typer av aktiviteter. Det har bland annat blivit en lek som heter ”Hela familjen går på cirkus”. Den leken har vi lekt innan så det var många som ville vara med och de hade riktigt roligt!! Ur läroplanen: Erbjuda eleverna en meningsfull fritid.

Vi har även fått hjälp av några barn ( Seth och Ludvig) att göra en hinderbana. Den testades sedan av några andra barn. De som höll i aktiviteterna fick sedan skriva en utvärdering. De tyckte att det var kul, men lite svårt att hålla ordning på kompisarna ibland… Ur läroplanen: Utveckla en allsidig rörelseförmåga genom att delta i fysiska aktiviteter.

En dag höll Ellie i en aktivitet där man fick lära sig att vika en svan. Det var några barn som gjorde jättefina svanar.

Igår visade vi en film som heter ”Djungelpuls”. Det var populärt och blev en riktigt mysig avkopplande stund. Ur läroplanen: Erbjuda rekreation och vila för hälsa och välbefinnande.

Idag har vi avslutat veckan med att baka scones till mellanmål.

Avslutningsvis vill vi bara påminna om att det är sista dagen att fylla i det temporära schemat för sommarlovets första veckor. Nästa vecka kommer del 2 att fylla i.

TREVLIG HELG ÖNSKAR VI PÅ FRITIDS!