Föreläsning tips

Hej!

Vi på Säkra Varje Unge arrangerar en föreläsning under maj via zoom. Föreläsningen syftar till att utbilda alla vuxna i hur vi kan skydda och hjälpa barn som utsätts för sexuella övergrepp.

Förövare som är intresserade av barn i sexuella syften dras till miljöer där våra barn vistas och i högsta grad även på nätet.

Vi vuxna måste prata med barnen om deras vardag på nätet.

Det är så viktigt att vi vågar fråga men också visar att vi klarar av att lyssna på barnen så att de törs komma till oss när något händer.

Det är tillsammans genom kunskap och information som vi kan göra skillnad och stoppa förövare – och framför allt hjälpa barnen.

Zoom – föreläsning

Tid: 18 maj 2021. kl. 20:00 – 21:00

Plats: Hela Sverige

Föreläsare: Caroline Engvall

Carolines föreläsning är gratis!

Vill du som förälder lära dig mer om ditt barns liv på nätet? Vad kan du göra för att ditt barn ska vara säkrare på nätet?

Caroline driver frågan om unga i svensk sexhandel i såväl tv, radio och tidningar som i debattartiklar och på hjälpsajterna intetillsalu.se och safeselfie.se. Nu är hon aktuell med spänningsromanerna Ärren vi bär och Judasvaggan. Hon föreläser regelbundet för polis, åklagare och socialtjänst och anlitas regelbundet av stiftelsen FTS Säkra Varje Unge. Caroline är en inspirerande och uppskattad föreläsare med stor kunskap att möta svåra frågor och kunna vända dem till hopp.

Vid anmälan och frågor: info@sakravarjeunge.se  (vänligen ange föreläsningsdatum vid anmälan)