F-Klass V18

Vi närmar oss slutet av vårt arbete med alla bokstäverna i alfabetet. Eleverna har presenterat många kluriga ord på W denna veckan. Vi har arbetat i arbetsboken, tittat på film, arbetat i ipaden och skapat om bokstaven. Veckans pyssel blev vårtavlor gjorda i Wellpapp.

På musiken testade eleverna olika instrument. Hur de låter, hur man håller dem och använder dem. På 5 min kom eleverna på 30 olika instrument. Inför sommar och skolavslutning önskade eleverna vilka sommarsånger de skulle vilja sjunga.

Vi har fortsatt vårt arbete med att samarbeta i små grupper. Denna veckan har de fått uppgiften att lösa korsord tillsammans. Det blir samarbete, skriva och ljuda. Vi har pratat om hur man är en bra kompis. Eleverna skrev tillsammans i par på ipad ner hur de tycker att man  är en bra kompis. Detta redovisade de för varandra i klassen.

V.19

Veckans bokstav Q

Tis. Idrott

Ons. Ta med sak på Q. Hittar man inget kan man ta med ett skrivet ord eller något där Q finns inuti ordet.

To Lovdag

Fr  Lovdag

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.