3:ans veckobrev v.18

Idag har eleverna fått med sig hem en lapp med er bokade tid för utvecklingssamtal. Ser verkligen fram emot att träffa er och visa er hur duktiga era barn varit på de nationella proven. Vi är i stort sett klara med alla proven och om alla håller sig friska kommer vi att avsluta allt nästa vecka.

Semmy höll i rastaktiviteterna själv denna vecka då Jamie tyvärr inte var här. Det blev bland annat dansstopp. Bra jobbat!

I tisdags på idrotten var det Ellie och Elins tur att hålla i uppvärmningsleken, Småstjärnorna, som de hade planerat. Sirwan och Faris hade planerat att hålla i en lek som heter Apor och kungar, tyvärr så var Faris borta så Adna hoppade in och hjälpte Sirwan.

I torsdags var vi i Diö och hälsade på 3:an för att lära känna varandra bättre innan de slås ihop som klass. De var uppdelade i 2 blandade grupper, jag höll i den ena och Klara i den andra. De började med lite rast ute tillsammans sen gjorde vi namnskyltar och 2 olika namnlekar. Efter det så åt vi lunch i matsalen och det var nervöst för många. Sedan blev det lite lära känna- spel innan vi åkte tillbaka till Liatorp. När vi kom tillbaka fick de skriva ner vad de tyckte om dagen, bra/mindre bra saker eller funderingar som de hade. De hade många tankar och tavlan såg ut så här efter att alla tankar satts upp:

Nästa gång vi ska till Diö är 20 maj och då kommer de att träffa sina nya lärare Sofie P, Stefan och Martina.

v.19

Mån:

Tis: idrott

Ons: läsläxa, Veckans grej ledtråd ”Ett mysterium för forskare”

Tors: lediga

Fre: lediga