3:ans veckobrev v.17

Vi börjar närma oss slutet på nationella proven och vi har under veckan gjort 2 stycken matteprov. Alla eleverna kämpar på och gör verkligen sitt bästa. I övriga ämnen handlar det mycket om att göra klart det vi arbetat med. I matte arbetar vi just nu med bråk och i svenska arbetar vi med materialet Läsresan.

Bosse och Jamie höll i leken ”lilla nätet” på idrotten i tisdags. Molly och Thea höll leken ”konboll”. Nästa vecka är det de sista paren som ska hålla i idrottslektionen och sedan är det Tesans tur igen.

Adna och Faris höll i veckans rastaktiviteter. Det blev småstjärnorna och fotboll. Bra jobbat!

I torsdags på idrotten fick eleverna rösta på två olika lekar som Sofie hade gett som förslag. Indiansmyg var den lek som fick flest röster.

På torsdag kommer vi att stanna kvar i Diö efter eleverna haft slöjd för att hälsa på Diös 3:or. Vi ska äta lunch där och sen göra lite aktiviteter för att lära känna varandra bättre inför 4:an.

v.18

Mån:

Tis: idrott

Ons: läsläxa, Veckans grej ledtråd ”En känd artist”

Tors: uteidrott, slöjd, besöka 3:orna i Diö

Fre: