Fritids v 14

Den här veckan har fritidsbarnen fått nya platser vid mellanmålet. Den gruppen man blir där får sedan olika uppgifter att lösa. Den här veckans uppdrag var att komma på saker man ville göra på månadens tema, som är ”Återvinning och miljö”. Det blev en himla massa bra förslag, bla plantera växter och odla, samla skräp och gå till återvinningen, göra pyssel med skräp, återvunnet material och naturmaterial. Ungefär samma uppdrag fick Fritidsrådet. De ska dessutom själva ansvara för några aktiviteter. Nästa vecka kör vi igång med det nya temat.

Vi har haft flera planerade aktiviteter den här veckan, men barnen har nästan bara velat leka själva. Det blev dock en organiserad fotbollsmatch igår.

Nästa vecka öppnar det nya IST Home Skola. Ni har redan fått en hel del information om detta, men idag kommer även en folder som beskriver hur appen fungerar. Ni hittar det strax i ett separat inlägg. Ni ska alltså lägga in era barns schema under nästa vecka, för att vi sedan ska kunna köra igång så smidigt som möjligt. Vi hoppas och tror att detta kommer bli riktigt bra!!

Vi önskar er en skön helg // fritidspersonalen