3:ans veckobrev v.14

Denna korta vecka har gått snabbt förbi och terminens slut närmar sig med stormsteg. Men vi ska hinna med en hel del till i skolan innan jag släpper iväg dom till Diö 🙂

Denna veckas grej hade ingen ledtråd då vi bestämde innan lovet att det skulle handla om pandemier som funnits innan Covid-19. De blev intresserade av detta då vi pratade om vaccin.

Denna vecka var det Ellie och Noa som höll i rastaktiviteterna för hela skolan. De hade valt danstagen och dansstopp och det var väldigt många elever som var med. Bra jobbat!

På bilden har vi lärt oss om kroppens proportioner och hur vi många gånger avbildar en människas kropp på fel sätt. Uppgiften kommer att vara att göra en människa i rörelse med hjälp av ståltråd, tidningspapper, tejp och papier maché. Denna gång hann vi börja forma grunden till kroppen av ståltråd.

Nu har vi äntligen fått tillgång till att få låna böcker i biblioteket men kommer endast att få låna till läsläxan. Alla har fått hem bok antingen innan lovet eller nu i veckan och de ska läsa ca. 60 minuter från onsdag till onsdag. De ska ha boken med sig varje onsdag så att vi kan arbeta med det som de läst här. Jag önskar att ni föräldrar hjälper och pushar era barn till att läsa dessa 60 minuter då läsningen är så oerhört viktig.

Idag har eleverna fått med sig lappar hem om försäljning av majblomman. Det är givetvis frivilligt och om ni undrar något om detta så får ni höra av er.

v.15

Mån:

Tis: idrott med ombyte

Ons: läsläxa, veckans grej ledtråd ”mycket känd gren”

Tors: idrott, slöjd

Fre: