Fritids v 12

I måndags hade eleverna önskat dansstopp. Det var mycket uppskattat och de höll på en lång stund, både med tävling och ren dansglädje. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att uppleva rörelseglädje.

På tisdagen blev det en springtävling där 6 elever deltog. De sprang en och en och tävlade mot sig själva. Ur läroplanen: Ge förutsättningar för att utveckla en allsidig rörelseförmåga.

Promenad i samhället, stod på schemat i onsdags. Eleverna fick bestämma vart vi skulle gå och vi passade även på att träna oss på trafikreglerna. Ur läroplanen: Orientera sig i närmiljön och hur man beter sig i trafiken på ett säkert sätt.

Igår gjorde två tjejer från trean drömfångare med sina kompisar. De fick fullt upp eftersom flera nappade på erbjudandet. Ur läroplanen: Ge möjlighet att utveckla kreativitet och tilltro till sin egen förmåga.

Veckans sista planerade aktivitet var Gömma Nyckel. Och med den genomförd laddar vi nu om för nästa veckas påsklov!!

TREVLIG HELG!!