F klass V12

I veckan fick vi besök av Caroline från skolbibliotekcentralen. Hon presenterade två olika böcker för oss, Jätteödlans hemlighet och Läshunden. Eleverna fick sedan möjlighet att sitta tillsammans med en kompis och läsa/titta vidare i dessa böcker och även i de böcker som finns i klassrummet. Vi har en haft en stund för ”tyst läsning” där eleverna suttit ensamma med en bok som de läser, ljudar eller bara tittar i för en stund och detta kommer vi fortsätta med efter lovet.

På matematiken arbetade vi med tallinjen, dubbelt och hälften. Eleverna har fått resonera om bandybollar som ska delas upp på hälften eller dubbelt så många som.. De har också löst uppgifter i sitt mattehäfte om detta.

Svaret på veckans grej var glass, som eleverna sedan skrev fakta om på sin Ipad.

Idag har eleverna fått vara delaktiga till att önska nya platser i klassrummet efter påsklovet. Sedan avslutade vi veckan med att se en film om dinosauriervänner och att göra grodor som G-pyssel.

V.14

Veckans bokstav B

Ons: Ta med sak på B

Tors: Veckans grej, ledtråd – stort vattendjur

Hoppas alla får ett skönt påsklov, så ses vi igen den 7/4.

Mvh Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.