Fritids v11

I måndags hade 2 elever danslektion för de andra barnen, där de fick lära sig olika danssteg, både lite lättare och några lite svårare.
Vi har haft finalen i Mello även här på fritids, och här röstades Alvaro Estrella fram som vinnare.
Ur läroplan: Låta eleverna vara delaktiga, utöva inflytande och ta ansvar i verksamheten.

I tisdags pysslade vi djur med ett ansikte som stack ut från bilden. Barnen tyckte det var bra och häftigt. Några har gjort fina armband utav pet-flaskor och garn.
Ur läroplan: Ge möjlighet att utveckla kreativitet.

En elev hade som aktivitet att visa olika trick man kan göra på stängerna ute. Någon ville bli bättre på det den redan kunde och någon annan ville lära sig svårare saker.
Vi har lekt lekar i veckan och kollat på film om hälsa, som barnen tyckte var roligt och jättebra.
Ur läroplan: Livsstilens betydelse för hälsan, tex kost, sömn och aktivitet.
I almanackan skriver vi alltid utvärdering efter varje aktivitet om hur det gick, och nu har barnen själva fått börja skriva vad de tycker.

Trevlig helg, önskar fritids!