1:ans veckobrev v: 11

I dag har vi varit med på en digital föreställning från Smålandsoperan som hette sagobagaren. Föreställningen handlade om Alice Tegners sånger bl.a. ekorren satt i granen, sov du lilla videung. Efter föreställningen fick eleverna vara med på en direktlänk tillsammans med skådespelarna. De fick även bestämma fortsättningen utav föreställningen. Eleverna i vår klass bestämde bl.a.  att en skunk hade tagit ekorren och björnen och att de hade ramlat ner i en varggrop. Trots att vi hade lite svårt med att få bra ljud, så gillade flera elever föreställningen.

I dag har vi gjort färdigt vår gemensamma berättelse; Familjen som bodde på vulkanen. Eleverna kommer få låna hem boken med början nästa vecka och läsa den för sin familj.

På veckans teknikpass har vi lärt oss om olika sätt att bygga på. Vi har tittat på en film om hur man bygger stabila broar utav tex pelare, fackverk och armering. I går fick eleverna i uppgift att bygga en bro utav papper och tejp som skulle hålla för en bok. Så spännande när vi sedan provade vilka broar som höll.

Eftersom vi såg på föreställningen Sagobagaren hela förmiddagen i dag, så hann vi inte med veckans grej. Så ledtråden är samma som förra veckan: Gotländsk grotta

V: 12

Måndag:

Tisdag: Idrott

Onsdag:

Torsdag: Läsläxa

Fredag: Veckans grej

Ha en fin helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.