2:ans veckobrev v 10

Denna vecka har vi börjat skriva berättelser om våra kärleksmonster. Vi planerar först med stödord och pratar om att det ska finnas en början, ett problem, en lösning och ett avslut innan det är dags att skriva meningar.

På matematiken jobbar vi mycket med uppställning och att växla både hundratal och tiotal när vi subtraherar.

På NO:n har vi jobbat vidare med blandningar och lösningar. Vi har pratat om olika sätt att separera och testat att sila, filtrera och att låta vattnet avdunsta. På bildlektionen testade vi att måla med både saltlösning och sockerlösning.

Vi har också haft klassråd i veckan där vi diskuterat bland annat vad som är bra på skolan och i klassen. Vi har också funderar kring saker som kan bli bättre. Det var även några frågor kring ex rastaktiviteterna, rörelsepauserna och vad vi kan göra så att alla har det bra i klassrummet. Vi har använt olika kooperativa strukturer för att låta alla komma till tals.

v 11

Måndag: Veckans grej – Ett hoppfullt djur (prata gärna med era barn om ledtråden lite extra denna vecka för jag missade att säga den idag)

Tisdag: Idrott (med ombyte och dusch)

Onsdag:

Torsdag: