F-Klass V 43

Ännu en vecka är slut och nu väntar ett härligt höstlov för eleverna. I matematiken har eleverna (för tillfället) avslutat sitt arbete med mönster och alla har designat sitt egna armband från sin mönsterritning. Efter lovet kommer vi att arbeta med symmetri och även sortering.

På torsdagen kom Ellen från sagomuseet och berättade om mästerkatten i stövlarna, en småländsk och en arabisk version. Efteråt fick eleverna jämföra vad som var lika och olika i berättelserna. Hon berättade också om anden i flaskan, där vi alla hjälpte till med rörelser i berättelsen.

På vår högläsningsstund som vi har när vi äter frukt har vi börjat med en ny bok som heter Nina och Jim, hemlisar och kompisar. Den passar bra till vårt arbete i klassen om att vara kompisar och vad en kompis är.

V.45 Veckans bokstav Tt

Tisdag: Idrott- ta med ombyte och handduk

Onsdag: Ta med en sak på T

Torsdag: Veckans grej. Ledtråd-ren nalle på T

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.