F-Klass V42

Välkommen till f-klassen Adam! Nu är vi 14 elever i vår klass:)

Vi har fortsatt vårt arbete från förra veckan i de olika ämnena. I matematiken är det mönster som vi arbetar med och eleverna har gjort uppgifter i ett häfte om det. Vi har tittat efter mönster som finns i vårt klassrum och mönster som finns runt omkring i vår miljö.

På svenskan har eleverna arbetat med veckans bokstav, Nn, i arbetsboken. De har också ritat och skrivit vad de tror finns i vårt guldägg. På ipad har vi arbetat i en app som heter ”spel ett”. Där tränar eleverna bokstavsljud och ord på ett roligt sätt. Svaret på veckans grej var nyckelpiga, som eleverna har skrivit om på sin ipad.

För att få lite extra rörelse har vi varit ute och lekt ”pepparkaksgubbar” tillsammans. Så kul vi hade det:)

V 43  Veckans bokstav I

Ti. Idrott- ta med ombyte och handduk

Ons. Ta med en sak på I

To. Veckans grej-ledtråd Kallt hotell på i.  För att uppmärksamma gränslösa veckan, kommer det en berättare från sagomuseet till oss.

Trevlig helg. Maria