Fritids v 40

Vi vill börja med att påminna om att schemaändringar via IST måste komma in senast torsdag veckan innan det ska börja gälla. Blir det förändringar efter det kan ni skriva i kontaktboken, ringa eller skicka sms (vi har sett det när vi skriver svar).

Just nu är det många barn som vill leka på fritiden och följa med varandra hem efter skola och fritids, och det är ju jättekul!! Men vi kan tyvärr inte erbjuda barn som skulle varit lediga att stanna längre på fritids för att det ska passa med det andra barnets tider.

Den här veckan har vi börjat med temat Länder. Vi har tillverkat flaggor av papper och pärlplattor som vi nu monterat upp på väggen i biblioteket. Vi har sedan tagit reda på vad ordet ”flagga” heter på olika språk. Det blir väldigt fint! Ur läroplanen: Skapa möjligheter för elever att använda både svenska och sitt modersmål. Ta tillvara olikheter och mångfald.

Vi har även hunnit med att gå till Lilla skogen och leka Bollen i burken. Ur läroplanen: Bidra till en förståelse för hur utevistelse kan påverka hälsa och välbefinnande.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!