F Klass v39

På so lektionen arbetar vi med ”familjen”. Eleverna berättar om sin uppfattning vad en familj är och vilka som kan ingå i en familj. De har berättat om vilka som bor i deras hus, människor och husdjur, och de har påbörjat en dokumentation om detta. När alla blivit klara ska de få göra en liten redovisning.

Att få stå inför sina kamrater och prata är spännande, roligt och skrämmande. Vi tränar på detta även när de har sin bokstavssak med sig. De ska ge minst tre ledtrådar innan de andra eleverna börjar gissa vad det kan vara.  Vi har gjort detta flera gånger nu och man kan se hur de blir mer och mer bekväma i situationen. Jag trodde jag kunde hoppa över bokstavssak denna veckan eftersom de va lediga på just onsdagen, men vilka protester det blev:)

V.40 Veckans bokstav L

Ti: Idrott-Ta med ombyte och handduk

On: Ta med sak på L