Fritids v39

I måndags spelade några barn kubb, det var inte så många som var sugna, men de som spelade hann med en del matcher och hade roligt.
På tisdagen hade vi talang. Både duktiga dansare, sångerskor och lite akrobatik. Vinnare blev Ella och Thea. Ur läroplan: Låta eleverna vara delaktiga, utöva inflytande och ta ansvar i verksamheten.

På studiedagen hade vi cykeldag, och det var inte många stunder på hela dagen det inte cyklades. Även skateboard, sparkcyklar och rullskridskor åktes det runt på. Lite koner och andra ”hinder” sattes upp som man kunde åka mellan och under. Ur läroplan: Ge förutsättningar att utveckla en allsidig rörelseförmåga, genom att få delta i fysiska aktiviteter.

Några bjöd in förskolan för en fin liten sånguppvisning. Supermodiga och duktiga!

Vi har testat på att spela både basket och bandy, där det blev match på bandyn och träna på att kasta i korgen på basketen.

Många var sugna på att göra fönstermålning som vi erbjud som skapande idag. Svårt att få till det med färgen efter mallen man ritat upp först, men fina resultat blev det!

Nästa vecka startar vi igång med ett nytt tema: Länder.
Det kommer sträcka sig över 2 månader istället för 1 som det brukar, eftersom det är ett så brett tema.

Trevlig helg, önskar fritidspersonalen!

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.