1:ans veckobrev v: 39

Lite kortare vecka och därmed lite kortare veckobrev än vanligt.

Varje vecka har vi mål som vi jobbar lite extra emot. Oftast är målen i ämnena svenska och matte, eftersom vi har flest undervisningsminuter i de ämnena. Vi har även ett socialt mål som vi tränar lite extra på.

På tekniken denna vecka skulle vi avslutat vårt arbete med några föremål i elevernas vardag och hur de kan utvecklas. Men eleverna var så duktiga på att komma på hur man kan utveckla ett par glasögon så vi kommer att fortsätta med teknik på måndag också. Några utav förslagen som de hade var glasögon med reflex som är lätta att hitta i mörker, glasögon med choklad hängande vid sidorna om man blir akut godissugen.

Svaret på veckans grej var Leos lekland. Vi lärde oss bla att det första leklandet kom för 14 år sedan och att de har ett lejon som maskot. Flera utav eleverna hade varit där och berättade om vad de tyckte var bäst med leklandet. Nästa veckas ledtråd är högt berg.

På matten har vi avslutat kapitlet om talen till 10. Vi har lärt oss att räkna framåt och bakåt, jämföra antal och storleksordna tal och talkamrater upp till talet 10. Nästa vecka är det dags att lära sig om addition.

Vecka: 40

Måndag:

Tisdag: Idrott

Onsdag:

Torsdag: Läsläxa, ta med bok och lässchema

Fredag: Veckans grej: Högt berg

Trevlig helg!!