2:ans veckobrev v 39

I tisdags hade vi gått 200 idag i skolan. Vi firade med en film om Emil i Lönneberga, fruktspett och lekar tillsammans ute.

På SO:n har vi jobbat färdigt med livet förr. Vi avslutade med strukturen Karusellen och eleverna fick skriva ner saker de lärt sig. Sen jämförde vi det med vad vi trodde i början av temat.

Denna vecka har vi gjort färdigt kapitlet om blockmodellen och idag påbörjade vi nästa kapitels som kommer handla om multiplikation. Det är många som tycker det ska bli roligt. Idag handlade det om att se hur många grupper det är och hur många det är i varje grupp. 3+3+3+3 = 12 kan också skrivas 4 x 3 = 12 (4 grupper med 3 i varje = 12).

På bilden jobbade vi med varma och kalla färger. Eleverna fick göra en bild med varma färger och en med kalla. Vi jobbade med olika cirklar.

Vi har också jobbat vidare med spågumman och denna vecka koncentrerat oss på faktatexter.

På studiedagen hade vi lärare och fritidspersonal sista delen av vår utbildning i kooperativt lärande.

Inför läsläxan, tänk på att välja en sida tillsammans med era barn och öva lite extra på den.

Vecka 40

Måndag: Veckans grej – Här slussas man fram

Tisdag: Idrott inne med ombyte

Onsdag:

Torsdag: Vaccination, Läsläxa (ta med boken och lässchemat)

Fredag:

Trevlig helg!