1:ans veckobev v:38

Denna vecka har vi börjat med skolverkets bedömningsstöd i matte. Detta bedömningsstöd är obligatoriskt att göra i åk:1 och det kartlägger elevernas kunskap i taluppfattning. Det är så roligt att se hur ivriga eleverna är att få visa vad de kan.

I matten har vi jobbat med att dela upp talen 5-9 på olika vis. Vi använder oss av talcirklar som tydligt visar talets helhet och delar. Vi börjar varje nytt kapitel med att praktiskt visa hur vi tänker. Eleverna får tänka själva, i par och sedan med hela klassen.

Svaret på veckans grej var ko. Erik som har kor hemma hade mycket extra kunskap att lära oss. Så roligt, flera utav eleverna skrev långa bra meningar. Nästa veckas ledtråd är: Leo lejon.

Denna vecka har vi börjat med ett nytt ämne som är teknik. Vi har pratat om vad teknik är för något och vad i vår närhet som är teknik. Vi har även tittat på två avsnitt i Mitt liv som grej.

På onsdag är det studiedag för oss i skolan men Fritids är öppet som vanligt.

Vecka: 39

Måndag:

Tisdag: Idrott

Onsdag: Studiedag

Torsdag: Läsläxa (ta med bok och lässchema)

Fredag:

Trevlig helg!!