F klass v38

Vi arbetar vidare i de olika ämnena. Denna veckan vill jag ge information om vad vi gör på musiken med Jannice. Vi  lär oss nya sånger med flera verser, även sånger med dans och rörelse. Vi har sjungit till artisten Laleh, ”det kommer bli bra”. Det vi gör nu handlar om Alice Tengnér och hennes verk. Eleverna har påbörjat arbete till en liten bok om henne och lyssnat på hennes sånger.

På tisdagen blev det ”spelhåla” i klassrummet på matematiken. Ett antal spel plockades fram och eleverna delades in i grupper för att spela tillsammans. Det blev mycket samarbete, blandat med skratt och stoj.

Arbetet fortsätter i de andra ämnena och det har blivit en rutin på hur veckan ser ut som eleverna känner igen. För att kartlägga elevernas kunskap har de fått göra ett litet test utifrån bornholmsmodellen. Det handlar om att rimma, ljuda, begynnelsebokstav och att stava. Då kan arbete läggas på rätt behov för utveckling.

Som avslut på veckans bokstav S tillverkade eleverna skelett som blev väldigt fina.

V.39 Veckans bokstav R

Tisdag: Idrott – Ta med ombyte och handduk

Onsdag: Studiedag – Eleverna är lediga från skolan. Fritids är öppet.

Torsdag: veckans grej-ledtråd, Sol+vattendroppar=?

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.