F-klass v35

Under veckan har vi arbetat med bokstaven O på olika sätt. Vi har kommit på O ord, skrivit O ord med penna och på Ipad, tillverkat ormar och fått berätta om sin O sak de hade med hemifrån. Svaret på veckans grej var Ostbåge som eleverna fick lite fakta om och skrev ner på Ipad. Vi har arbetat med siffror 0-9 och nummer 10 genom att samla 10 stenar som vi ska använda till tio-kompisar så småningom.  Vi har räknat framlänges och baklänges för att få en säkerhet i räkneramsan. Vi har haft musik med sång och rörelse och idrott med ännu mera rörelse:).

På tisdag är det idrott. Eleverna ska ta med kläder för ombyte, handduk och om de vill får de ha skor.

Nästa veckas bokstav är M.  Eleverna ska ta med en sak som börjar på M som de kan berätta om för klassen på onsdag.

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.