3:ans veckobrev v.35

Denna vecka har var vädret inte varit lika fint som innan och många av eleverna har varit blöta på rasterna då de inte haft med stövlar och regnkläder. Kom ihåg att kolla så att era barn har ordentligt med kläder här då vi är ute i alla väder.

Förra veckan pratade vi om hur vi vill vara mot varandra och hur vi vill ha det i vårt klassrum. Eleverna fick först tänka lite själva sedan fick de i grupper prata och skriva ner vad de tyckte. Alla grupper berättade sedan för resten av klassen vad de kommit fram till. Detta resulterade i  vår klassrumsplan för hur vi gör för att alla ska må bra. Alla elever har sedan skrivit under denna plan som nu sitter i vårt klassrum.

Under veckan har vi kört igång flera arbetsområden. I SO kommer de att få lära sig mer om världsdelarna. I NO har vi börjat med rymden och vi började med hur jorden kom till. De har gjort fina Big Bang bilder med oljekritor på bilden.

I matten har vi börjat med kapitlet programmering vilket de tyckte var ganska lätt så det är redan nästan klart. Eftersom det i matte handlat om programmering så har vi även kört det på tekniken där de fått testa att programmera andra och vi fortsätter med det även nästa vecka.

Eleverna har fått med sig läsläxa hem som är till på onsdag. De ska läsa ca. 60 minuter i sin bok under veckan. Fråga gärna era barn om vad de läst.

Nästa vecka kommer idrotten vara inomhus och eleverna ska byta om och duscha.

v.36

Mån:

Tis: idrott med ombyte

Ons: läsläxa

Tors: idrott med ombyte, slöjd

Fre:

Trevlig helg!