Veckobrev åk 3

Hej, den här veckan har vi hunnit med mycket i trean.

I matten har vi programmerat robothundar som skulle hitta sitt hundben. Skrivit algoritmer för att kompisen skulle kasta ett papper i papperskorgen och gjort loopar.

I svenskan har vi blivit så mycket bättre på konsonanter och vokaler.

På bilden har eleverna fortsatt med sin teckningar som kallas perspektiv från olika håll.

Idag hade vi friluftsdag, då fick eleverna både lära sig om allemansrätten, steka kolbullar, artbestämma insekter och leka.  Vädret var inte helt på våran sida med det blev ändå ett bra avslut på veckan!

Tills nästa vecka är det inga läxor. Måndag och tisdag ser ut som vanligt, på onsdag ska vi ha avslutning med klassen då eleverna önskat äta något gott och spela minigolf. Torsdag blir det städa och kul med klassen och fredag går eleverna på ett välförtjänt sommarlov.

Tills nästa torsdag, packa ner en STOR platspåse för då kommer eleverna att ta hem saker vi gjort under året. Samt ska de som inte ska vara mer på fritids ta hem alla extrakläder och saker på sin plats i kapprummet.

Trevlig helg!

Matilda