1:ans veckobrev v 23

Tänk att det bara är en vecka kvar av terminen, så fort tiden gått och så roligt vi haft!

Det blev en regnig friluftsdag så korven och fikat tog vi inne. Ute blev det tipsrunda och liten teater om allemansrätten. Alla fick också steka kolbullar, leta småkryp och leka två lekar så det blev ändå en rolig dag.

I veckan skrev eleverna varsin dikt om staden Annorlunda. Det blev tokiga texter och eleverna hade många olika idéer. Axelparen har också gjort också en saga där tärningen fick bestämma vem sagan handlade om, vilket problem som uppstod och vem som hjälpte till att lösa problemet. Vi pratade en del om att utveckla sin text och berätta mer.

På SO har vi gjort färdigt våra cirklar om Mig själv i världen. De blev väldigt fina och vi har använt lite olika sätt för att visa de olika delarna.

Läsårets sista grej handlade om Lutande tornet i Pisa och vi pratade också om att jämföra med en annan veckans grej ex lutande tornet i Pisa är ett klocktorn precis som Big Ben och Turing Torso är högre än lutande tornet.

Det blir en sista läsläxa tills på torsdag.

På torsdag behöver eleverna också ha med sig en stor kasse/påse så att de kan få sina arbeten och de som inte är på fritids ska också ta sina kläder med sig hem.

Ha en fin helg!

//Betty & Pernilla