2:ans veckobrev v.23

Trots ihållande regn under hela friluftsdagen så kämpade alla på med gott humör och det gjorde förmiddagen riktigt lyckad. På grund av regnet så åt vi lunchen på skolan istället då alla var riktigt blöta. Vi hoppas på bra väder nästa vecka så att vi kan hitta på lite roligheter.

Under veckan har det varit fokus på att försöka arbeta klart med alla saker som eleverna har i sina lådor. Vi satsar på att bli klara med mattebok 2A så att de kan ta hem den. 2B kommer vi har kvar att arbeta med i början av höstterminen.

I måndags lånade alla sommarlovsböcker och de kommer att få med sig dem hem på torsdag.

Nästa vecka behöver de ha med sig en påse så de kan ta med sig alla sina saker hem. De elever som inte är på fritids behöver även ta hem alla ytterkläder och extrakläder på torsdag.

Kom ihåg att meddela om ert barn får ändrade tider på fredag då det är skolavslutning och skolan slutar 9.45.

v.24

Mån: läsläxa, ta med en påse

Tis: idrott, slöjd

Ons: