F-klassens veckobrev v:23

I dag hade vi en regnig men ändå rolig friluftsdag på Bokliden. Eleverna fick bla gå en tipsrunda, leka charader och göra kolbullar. Vi avslutade dagen med korv, bröd och fika på skolan.

I tisdags var Alma och hälsade på oss. Hon ska börja i vår klass till höstterminen.

Svaret på veckans grej var Liseberg. Svaret var lätt tyckte eleverna för många hade varit där. Nästa veckas ledtråd är: fantastiska elever.

I veckan har vi avslutat de flesta arbeten som vi har påbörjat under läsåret.   Eleverna har även fått sammanställa sitt först år i skolan som resulterade i en liten bok. Denna får de med sig hem nästa vecka.

Till senast onsdag så vill jag att alla har med sig en STOR pappers- eller plastpåse. Denna ska vi fylla med alla fina alster som eleverna har gjort under året.

De elever som inte är på fritids under sommarlovet ska tömma sina plaster och sina extrakläders lådor. Detta gör vi för att Inger ska kunna städa i kapprummet lite lättare.

Ha en trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.