Fritids v 23

Den här veckan har vi hunnit springa i vattenspridaren många eftermiddagar. Så härligt och roligt! Vi har även passat på att ha skapande verksamhet utomhus. Det blev fina bilder målade med vattenfärg. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas olika intressen. Skapa genom estetiska uttrycksformer.

Vi har dessutom gjort en liten utflykt till Bokliden. Några lekte på lekplatsen, en del ville spela fotboll och vissa ville bara mysa på en filt. Ur läroplanen:  Använda närmiljön för möjligheter till utevistelse.

I torsdags fick eleverna gå en tipsrunda som handlade om fritidspersonalen. De fick bla fundera på vilket bilmärke Matilda gillar bäst, vilket som är Johans favoritfotbollslag, vad Pernillas bror heter och vad Jannice kallade sig själv som liten. Ur läroplanen: Stimulera elevernas utveckling och lärande.

Idag, fredag, har vi bakat lite muffins till mellanmål. Det blev supergoda regnbågsmuffins! Ur läroplanen: Använda matematik i vardagen.

Till sist en påminnelse om att meddela oss vilka tider barnen får på fredag när det är skolavslutning, och även om de ska åka skolbuss hem. Ingen fritidsbuss går denna dag.

Vi på fritids önskar alla en trevlig helg!