Sommarhälsning

Sommarhälsning 2020

Vi har under våren fått uppleva en tid som inte liknar någon annan. Våra skolor har med fantastisk personal lyckats få en vardag för eleverna som trots omständigheterna fungerat väldigt väl. Lärandet är som alltid i fokus men tid har också funnits till frågor och funderingar från oroliga elever.

Under höstterminen startade vi upp ett utvecklingsarbete kring kooperativt lärande. Arbetet i klasserna fortgår med lärande mål, sociala mål, ögon/axelkompisar och mycket mer. Ett spännande sätt att arbeta på som vi fortsätter utveckla ytterligare till nästa läsår.

Olika aktiviteter, firanden och traditioner har vi fått anpassa under våren och tyvärr blir våra annars så fina skolavslutningar lite annorlunda i år. Avslutningen kommer att ske på skolorna i mindre grupper eller klassvis och utan vårdnadshavare. Vi hoppas att eleverna ändå kommer att minnas och bli nöjda med sin avslutning 2020. Ni får fira era barn lite extra hemma, det är alla värda!

Glädjande men med en viss utmaning är att vi under några kommande år får ett ökat elevantal i både Diö och Liatorp. Vi klarar oss med lokaler till nästa läsår men sen blir det tufft, framför allt på mellanstadiet och tankar på hur Diö skola kan växa finns. Organisationen för läsåret 2020/2021 är i stort klar med personal och klasser. Blivande förskoleklasselever och blivande åk 4 elever till Diö har varit på besök och bekantat sig lite med sina nya kompisar och lärare. Våra sexor har också fått en annorlunda introduktion till högstadiet men det kommer säkerligen gå alldeles utmärkt till hösten. Sexorna är klara med mellanstadiet på Diö skola och redo för nya utmaningar i framtiden, ett stort lycka till önskar vi dem!

Ett stort tack till Er alla, elever, personal och vårdnadshavare för ännu ett fint läsår. Nu hoppas vi på en solig och fin sommar, ta väl hand om varandra så ses vi efter lovet!

Hälsningar Lena