Veckobrev åk 3.

Hej!

I tisdags var det Liatorpsruset, alla elever var så duktiga och vädret visade sin bästa sida!

I svenskan den här veckan har vi gjort en övning som heter prata med karaktärerna. Den utgick från ett avsnitt i Eva och Adam, eleverna fick under ett avsnitt skrivna ner så många frågor de kom på till de olika karaktärerna i avsnittet. Sedan fick eleverna gå ut en och en ur klassrummet för att komma in till en valfri karaktär i Eva och Adam. Karaktären fick då massor av frågor om allt mellan himmel och jord. Uppgiften bjöd på många skratt!

I matten har eleverna själva fått välja fokusområde för att öva på det som dem själva tycker är svårt. Samt så har vi spelat ett spel som heter ledtrådsmatte. Eleverna arbetar då i grupp, får en text med frågor till som inte kan besvaras utan ledtrådar de får dra.

Det har blivit hårdare restriktioner angående Coronaviruset, det innebär att vi nu äter lunch i klassrummet då bänkarna står isär. Samt kommer inga föräldrar kunna närvara vid skolavslutningen.

Till nästa vecka ska vi arbeta med vokal och konsonant i svenska samt programmering i matte.

Måndag nästa vecka kommer vi att låna sommarlovsböcker. Tänk på att eleverna behöver lämna tillbaka alla böcker man har lånats sedan tidigare.

Torsdag nästa vecka är sista lektionen med torsdagsidrotten. Eleverna ska ej vara ombytta eftersom de inte får duscha tillsammans, lika så är det på idrotten på tisdagar.

På fredagen är det friluftsdag, så packa kläder efter väder. samt en fika

Trevlig helg!

Matilda