Fritids v 22

Den här veckan har varit den sista på temat rörelse. Nästa vecka drar vi lappar ur barnens förslagslåda när vi planerar aktiviteter.

I måndags påbörjade vi en gemensam koja/vindskydd. Vi får se om vi kan inreda den lite nästa vecka. Har någon ett litet bord eller små pallar/stolar i barnstorlek att skänka tar vi gärna emot det för att få igång leken där ute. Även ett leksakskök hade varit kul!

I tisdags lekte vi dansstopp ute på gräset.

I onsdags hade vi besök av blivande skolbarn från förskolan. Det gick jättebra och alla ”gamla” fritidsbarn” tog så väl hand om gästerna! Vi passade även på att leka lite lekar utomhus tillsammans med dem.

Igår blev det kubb-spel.

Idag har det varit gympa med styrketräning i skuggan under träden. Barnen kämpade riktigt hårt!

Nästa vecka verkar det bli  varmt och fint väder. De som vill kan ta med sig badkläder och handduk så kan vi sätta igång vattenspridaren på eftermiddagarna.

Trevlig helg önskar vi på fritids!